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表敬訪問

1月28日(水)、英国政府観光庁(Visit Britain)海外ネットワークディレクター キース・ビーチャム氏がJATA越智事務局長を訪問

2015年2月9日

1月28日(水)、英国政府観光庁(Visit Britain)海外ネットワークディレクター キース・ビーチャム氏がJATA本部を訪問し、今後の日本におけるPRの方向性についてJATA越智事務局長らと意見を交わしました。「Visit BritainのPR政策はイメージ、アクセス、ディストリビューション、商品という4つの柱があります。私たちはイメージと商品に力を入れていますが、ここ数年、英国への日本人観光客が減少の傾向にあります。現在の戦略に加えてできることについて、ご意見を聞かせてください」とアドバイスを求めました。

越智事務局長は、「貴国はイメージキャンペーンを実施しましたが、商品をディストリビューション化するチャンネルはまだできていないと思います。日本の市場は旅行会社の影響が大きいという特徴から、旅行会社にアプローチして、商品を消費者に紹介してもらわないと、観光客数が拡大しないと思います。JATAはヨーロッパへの観光を復活させるため、商品企画を支える活動の一環としてTeam EUROPE事業を展開しておりますが、それはディストリビューションに繋がるでしょう。Team EUROPEに参画、そしてツーリズムEXPOジャパンで出展していけば、英国を訪れる日本人観光客が増加するでしょう」と応えました。


  • 越智事務局長

  • キース・ビーチャム氏(左)

Mr. Keith Beecham, Director Overseas Network, Visit Britain, visited Mr. Yoshinori Ochi, Director of the Board & Secretary General of JATA, on January 28th, Wednesday

At the meeting with Mr. Ochi, Mr. Beecham described Visit Britain’s promotion strategy and sought advice on tourism promotion in Japan. “Our strategy consists of 4 pillars: image, access, distribution, and product. Although we have been working to improve the image and distribution, the number of Japanese visitors to Britain has been on the decrease. We would appreciate your advice on what action we can take to enhance the present strategy.”

“Although you have conducted an image campaign, it seems that your distribution channels in Japan are almost non-existent. Travel companies have a great influence on the market trends and you should use this characteristic of the Japanese travel market to your benefit. Working closely with travel agencies will very likely result into an increase in visitor arrivals. JATA’s Team EUROPE Project was initiated to facilitate tour planning and eventually the distribution of tour products. Joining Team EUROPE and participating in Tourism EXPO Japan will help you increase the number of Japanese visitors,” advised Mr. Ochi.


記念撮影

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