現在地:JATAホーム > JATAについて > JATAの動き > 表敬訪問 > 2016年 > 表敬訪問詳細

表敬訪問

11月14日(月)、米国・バージニア州観光局の代表取締役兼CEOリタ・D・マクレニー氏がJATA田川会長を訪問

2016年11月21日

11月14日(月)、米国・バージニア州観光局の代表取締役兼CEOリタ・D・マクレニー氏がJATA田川会長を訪問されました。「バージニア州はワシントンD.C.とのコネクティビティが非常によく、東海岸のヨーロッパというイメージがあります。歴史的なサイトや、ワイナリーが280箇所以上あり、地ビール、ウィスキー醸造所など、どなたでも、ユニークな経験ができます。牡蠣が取れるので、牡蠣狩りツアーも提供しています。音楽(カントリーミュージック)でもバージニアが有名で、ハーレーのバイカーがよくバージニアに来ています。西洋沿岸のビーチや、ブルーリッジマウンテンを始め、高級リゾートなどなど、スカイ・アンド・ドライブやリラックスできるところが豊富です。トランプ氏のワイン畑もバージニアにあり、アメリカでワインの生産地として5位になっています」

田川会長は、「バージニアはワシントンD.C.の都会的なイメージが強く、自然のイメージがほとんどないので、どうしてもバージニア州に行こうと思う人は少ないです。海があることや魚介類が食べられること、ヨーロッパのイメージを作り出すことで、ワシントンD.C.に対する考え方が変わり、観光客が増えるでしょう。例えば、『ガーデンシティー』のような印象深いキーワードをテーマにしたら、ワイン、音楽、自然など、様々な資源を生かした、数多くのツアー商品が提供できるでしょう。2017年のIPWがバージニア州で開催され、チャンスなので、バージニアの明るい面と楽しい経験ができることをアピールしていただきたい」と要望されました。


  • リタ・D・マクレニー氏

  • 田川会長

Ms. Rita D. McClenny, President and Chief Executive Officer, Virginia Tourism Corporation, U.S.A., visited Mr. Hiromi Tagawa, Chairman of JATA, on November 11th, Monday

During her visit, Mr. McClenny mentioned the ample access options from the Virginian international airports to Washington D.C. and introduced the tourism resources of the State of Virginia. “The State of Virginia has a special atmosphere reminiscent of Europe. Historical sites, more than 280 wineries, local beer and whiskey breweries help provide unique experiences for everybody who visits the state. Oysters are harvested in eight different areas and we offer oyster-harvesting tours. While famous for country music, Virginia also offers great environment for Harley bikers. Beautiful beaches, the Blue Ridge Mountain, luxury beach resorts-we have all the necessary resources and facilities for active (e.g. sky and drive) or relax tour products. Virginia is the number 5 wine-producing region in the U.S.A. and even Mr.Trump has a vineyard there.”

“Virginia has a very urban image in Japan as many here associate the state with Washington D.C. rather than with natural environment and therefore seldom feel the urge to visit the state for holidays. Promoting the image of“the Europe of the Eastern Coast,”the sea and seafood, will help change the way Japanese travelers think about Virginia and will give them a reason to visit the state. If you use key words as “garden city,”for example, it will be easier to offer tours on themes like wine, music, nature, etc. The fact that IPW will be held in Virginia next year will provide a great chance to appeal to the travel industry and promote the state by letting the participants know the enjoyable experiences visitors can have there,”said Mr. Tagawa in reply.


記念撮影

このページの先頭へ戻る