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表敬訪問

7月4日(水)、英国政府観光庁中国代表兼中国及び北東アジア暫定統括トラヴィス・チエン氏がJATA菊間副会長を訪問

2018年7月9日

7月4日(水)、英国政府観光庁中国代表兼中国及び北東アジア暫定統括トラヴィス・チエン氏がJATA菊間副会長を訪問し、日本市場に対するマーケティング戦略についてお話されました。「日本の旅行業界とのパートナーシップを再び構築し、英国の観光素材や資源に関する最新情報を定期的に提供したいと思います。デジタルマーケティングを行い続けると同時に、旅行会社との関係を強化し、英国の知られていない魅力を紹介していきたいと思います」

菊間副会長は、「英国は観光資源が多いのにも関わらず、VisitBritain は旅行会社に具体的な情報を提供していませんので、英国への新しいツアー商品がなく、種類が4つ程度に限られています。日本ではまだ知られていない英国の魅力を是非旅行会社に伝えていただきたい。英国の文化や歴史に興味を持つお客様が非常に多いですから、新しいツアーが提供できれば、日本人の訪問者がすぐに増加すると思います。また、日本へセールスミッションを行い、両国の旅行業界同士の関係を強めていけばお互いに信頼関係が深まります」とコメントしました。


  • トラヴィス・チエン氏

  • 菊間副会長


懇談の様子

Mr. Travis Qian, Visit Britain, Country Manager for China & Hong Kong, met with Mr. Jungo Kikuma, Vice Chairman of JATA, on July 4th, Wednesday

During the meeting, Mr. Qian presented his ideas about the new marketing strategy of VisitBritain in Japan. “We are keen on building a new partnership with the Japanese travel industry. I realize that we need to give you the latest information on a regular basis. Although we will continue to market Britain digitally, we intend to strengthen our partnerships with travel agencies and introduce to them the new attractions and beauty of Britain.”

“Despite the abundance of tourism resources, due to lack of detailed information offered by VisitBritain, Japanese travel agencies have not been able to create any new tours. Informing the travel industry about attractions and new resources is important if you want to succeed in getting more Japanese visitors. There is a great number of people who are interested in the history and culture of Britain and if the industry can offer them new tours, the visitor numbers will grow fast. Also, organizing sales missions to Japan will help solidify the trust between the travel industries of Britain and Japan”, said Vice Chairman Kikuma in reply.


記念撮影

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